RT Fights Ofcom Fine Over Controversial Skripal Coverage

By Christopher Crosby (October 12, 2021, 1:38 PM BST) -- Russian state-backed broadcaster RT urged the Court of Appeal on Tuesday to overturn the £200,000 ($272,000) fine handed it by the communications watchdog for breaching media impartiality rules, saying its coverage of the Salisbury poisoning and other controversial events did not "cross the line."

Lawyers for Russian state broadcaster RT have told appellate judges that its coverage of the poisoning of Sergei Skripal and his daughter in the southwest England city of Salisbury in 2018 did not breach U.K. broadcasting rules. (Mladen Antonov/AFP via Getty Images) Lawyers for the media outlet told appellate judges at a live-streamed hearing that its coverage of...

Stay ahead of the curve

In the legal profession, information is the key to success. You have to know what’s happening with clients, competitors, practice areas, and industries. Law360 provides the intelligence you need to remain an expert and beat the competition.


  • Access to case data within articles (numbers, filings, courts, nature of suit, and more.)
  • Access to attached documents such as briefs, petitions, complaints, decisions, motions, etc.
  • Create custom alerts for specific article and case topics and so much more!

TRY LAW360 FREE FOR SEVEN DAYS

Hello! I'm Law360's automated support bot.

How can I help you today?

For example, you can type:
  • I forgot my password
  • I took a free trial but didn't get a verification email
  • How do I sign up for a newsletter?
Ask a question!